VHF-test med kvällsmat.
Nu på tisdag kör vi för första gången på länge VHF-test med helt komplett station. Antennerna är reparerade och provade under NAC-open. Detta med gott resultat.

Vi startar kvällen 18.00 med lite gemenskap och en bit mat. Denna gång bjuder Leif och undertecknad på korv och hemlagat mos till självkostnadspris. Den som önskar mat måste dock anmäla sitt intresse för att inte bli utan. Skriv en rad i test eller aktivitetsgruppen. Är ni inte med där så ring undertecknad.

Under testens gång genomför vi som vanligt “veckans styrning” av arbetet i klubben. Det är ju mycket på gång och de olika projekten behöver återrapporteras och ev nya delprojekt fördelas.

Avslutningsvis några rader om NAC-open
Som vanligt samlade tävlingen få deltagare. Totalt finns idag 14 insända loggar. Mest aktiverat band var naturligtvis 144 Mhz med 13 deltagare följt av 432 Mhz med 11 och 50 Mhz med 9. SK0EN aktiverade 6 band och vann testen totalt med 43269 poäng. I den totala resultatlistan landar SK6EI på sjunde plats med 10326 poäng.

På 144 Mhz fick klubben en andra plats med 6014 poäng. På 432 Mhz fick klubben en fjärde plats med 4312 poäng. “FAXen” gjorde även ett försök på 50Mhz med antennen i en fast riktning (styrningen är ju inte klar) men utan svar.

Tomas / SM6BWD