NAC432 - Juli 2024
Då var det dags för en artikel ifrån Juli månads NAC test på 70cm bandet.

Då undertecknad som normalt sett alltid är med och kör tester ej var med denna kväll pga semesterresa så får ni nöja er med en kortare sakligare genomgång av denna test. :)
Vi började testen som vanligt på CW / SSB och det flöt på bra med många kontakter runt om östersjön. Efter första timmen så hade vi redan flera YL, ES, LY och DL stationer i loggen ihop med flera svenskar. Totalt denna kväll så körde vi 5 SSB, 16 CW och 36 via FT8. Dessa totalt 57 qso'n i 10 länder / 29 rutor genererade totalt 32 888 poäng vilket placerar oss på en sjundeplats precis bakom SM4GGC Stig som tog sjätteplatsen med 35 274!

Totalt så placerade vi oss på 5 plats i klubbtävlingen med endast två loggar inskickade, vår egen samt SM4GGC Stig som var den enda andra medlemmen som deltog i Juli månads NAC-test på 70cm bandet.

Foto: Loggfil via phpQW Tool  LogAnalysis - Grön= SSB, Gul = FT8, Röd = CW